Ironman to impreza sportowa, która już zdążyła się wpisać w sportowy kalendarz naszego miasta. Niestety, potrafi też przynieść duże utrudnienia dla samych mieszkańców Gdyni. Dlatego wspólnie z koleżanką Dominika Janecka z Gdyńskiego Dialogu pytamy Panią Prezydent, czy do przyszłego roku będzie możliwe wypracowanie rozwiązań które pozwolą na nie zamykanie organizatorowi głównych ulic miasta, oraz jakie profity otrzymują miasto pełniące rolę gospodarza imprezy.
– Czy przy następnych edycjach Ironman będzie możliwość zmian tras zawodów, tak żeby nie wymuszały zamknięcia ulic w mieście?
– Co i ile miasto zyskuje na zawodach Ironman w Gdyni:
- Ile publikacji medialnych i w mediach regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych było na temat IronMana w Gdyni, gdzie wymieniona była nazwa miasta?
- Jaki był ekwiwalent pieniężny tych publikacji oraz wzmianek?
- Ile czasu na antenie telewizyjnej lub radiowej główne polskie media poświęciły temu wydarzeniu?
- Ilu „gości” odwiedziło Gdynię w związku z IronManem?
- Ilu było uczestników imprezy?
- Jakie było w tym czasie obłożenie w gdyńskich punktach noclegowych?
- Czy jesteście w stanie określić, o ile wyższe w tym czasie były przychody dla okolicznych przedsiębiorców, porównując np. z weekendem na początku lipca i weekendem tydzień przed zawodami? Jeżeli jesteście w stanie okreslić, to proszę podać.
– Ile i jakie koszty ponosi miasto w związku z organizacją imprezy IronMan/ w związku z tym, że impreza odbywa się w Gdyni?
– Gdzie i w jakim sposób Miasto Gdynia jest reklamowane dzięki organizacji zawodów:
- Czy w związku z nadchodzącą imprezą pojawiają się reklamy, zachęcające do przyjazdu wzięcia udziału w zawodach z wymienioną nazwą „Gdynia”?
- Czy promowani są w związku z tym lokalni przedsiębiorcy, zachęcanie do skorzystania z oferty noclegowej i gastronomicznej w Gdyni?
- Czy w związku z promocja wydarzenia pojawiają się reklamy zachęcające do przedłużenia pobytu w Gdyni?
- Jaka jest wartość reklam wynikająca z promocji wydarzenia ze wzmianką o Gdyni?
- Czy Gdynia płaci za reklamy promujące wydarzenie?
- Proszę podać miejsca, gdzie była reklama IronMana w Gdyni.
- Proszę podać jaki zasięg (liczba odbiorców) ma reklama tych zawodów (w podziale na Polskę i zagranicę).
– Czy jest prowadzona transmisja tych zawodów na żywo?
– Czy organizator zawodów kiedykolwiek myślał o tym, żeby zawody mogły pokazywać stacje TV co niewątpliwie wpłynęłoby na reklamę miasta oraz samych zawodów .
– Co zyskują mieszkańcy na odbywających się w Gdyni zawodach Ironman? Proszę wymienić konkretne benefity.