Gdyński Dialog
  • Media o nas
  • Aktualności
  • Kalendarz
  • Wesprzyj stowarzyszenie
  • Kontakt
20 lutego, 2024 przez Gdyński Dialog

Kolej na północ Gdyni

Kolej na północ Gdyni
20 lutego, 2024 przez Gdyński Dialog

20 lutego odbyła się ważna konferencja prasowa na dawnym peronie stacji Gdynia Port Oksywie, przy ul. Śmidowicza! ????

Po poprzedniej konferencji, gdzie omówiliśmy postulaty odnośnie płatnego parkowania, dziś mówiliśmy o transporcie publicznym.

Od wielu lat komunikacja miejska w Gdyni ulega postępującej degradacji. W 2023 roku nastąpiły kolejne cięcia, zlikwidowano 11 linii autobusowych i zmniejszano częstotliwości kursowania na kolejnych liniach. To wygląda jak postępujące wygaszanie popytu. Gdyński Dialog ma plan jak to odwrócić!

Konferencja prasowa Gdyńskiego Dialogu. Kandydaci prezentują program wyborczy Kolej na Pólnoc.
fot. Paweł Janecki
Konferencja prasowa Gdyńskiego Dialogu. Kandydaci prezentują program wyborczy Kolej na Pólnoc. na Zdjęciu: Marcin Chwiałkowski, Aneta Banach, Bartłomiej Austen, Szymon Jaros, Ireneusz Trojanowicz
Marcin Chwiałkowski przedstawia program fot. Paweł Janecki
Konferencja prasowa Gdyńskiego Dialogu. Kandydaci prezentują program wyborczy Kolej na Pólnoc. na Zdjęciu: Marcin Chwiałkowski, Aneta Banach, Bartłomiej Austen, Szymon Jaros, Ireneusz Trojanowicz
fot. Paweł Janecki
Konferencja prasowa Gdyńskiego Dialogu. Kandydaci prezentują program wyborczy Kolej na Pólnoc. na Zdjęciu: Marcin Chwiałkowski, Aneta Banach, Bartłomiej Austen, Szymon Jaros, Ireneusz Trojanowicz
fot. Paweł Janecki
Konferencja prasowa Gdyńskiego Dialogu. Kandydaci prezentują program wyborczy Kolej na Pólnoc. na Zdjęciu: Marcin Chwiałkowski, Aneta Banach, Bartłomiej Austen, Szymon Jaros, Ireneusz Trojanowicz
Na zdjęciu: Ireneusz Trojanowcz, Aneta Banach, Szymon Jaros, Bartłomiej Austen, Marcin Chwiałkowski fot. Paweł Janecki
Na zdjęciu tory - śmidowicza
tory na północ fot. Paweł Janecki
Aneta Banach i Szymon Jaros prezentują program Gdyńskiego Dialogu Kolej na Północ
fot. Paweł Janecki
Program wyborczy Gdyńskiego Dialogu - Kolej na Północ
Konferencja prasowa Gdyńskiego Dialogu. Kandydaci prezentują program wyborczy Kolej na Pólnoc. na Zdjęciu: Marcin Chwiałkowski, Aneta Banach, Bartłomiej Austen, Szymon Jaros, Ireneusz Trojanowicz
fot. Paweł Janecki
Konferencja prasowa Gdyńskiego Dialogu. Kandydaci prezentują program wyborczy Kolej na Pólnoc. na Zdjęciu: Marcin Chwiałkowski, Aneta Banach, Bartłomiej Austen, Szymon Jaros, Ireneusz Trojanowicz
fot. Paweł Janecki
Konferencja prasowa Gdyńskiego Dialogu. Kandydaci prezentują program wyborczy Kolej na Pólnoc. na Zdjęciu: Marcin Chwiałkowski, Aneta Banach, Bartłomiej Austen, Szymon Jaros, Ireneusz Trojanowicz
fot. Paweł Janecki

Kluczowe punkty przedstawionego fragmentu naszego programu:

???? Uruchomienie przewozów pasażerskich do stacji Gdynia Port Oksywie – przedłużenie linii PKM

Według danych PKP PLK odbudowa jednego peronu to koszt około 4mln zł. Na trasie linii do Oksywia są do odbudowania 4 perony, więc mówimy o kosztach sięgających niecałych 16-20 mln zł.

Kolejny krok to uruchomienie przewozów pasażerskich na tej linii, w postaci przedłużenia kursów linii PKM

???? Włączenie kolei jako pełnoprawnego elementu systemu transportu miejskiego w Gdyni.

Gdynia od lat jest odwrócona plecami od kolei. Brakuje wspólnego biletu czy synchronizacji czasu odjazdów, by ułatwić przesiadki. Mieszkańcy dojeżdżający z Oksywia czy Chyloni do biurowców na Łużyckiej powinni mieć możliwość wygodnego korzystania z linii PKM czy SKM. Obecnie wymaga to drogiego zakupu biletu łączonego.

???? Gdyński bilet okresowy działający na liniach ZKM, SKM i PKM w granicach miasta

Wzorem Gdańska wprowadzimy bilet okresowy ZKM uprawniający do poruszania się liniami SKM i PKM w granicach miasta. Będziemy rozwijać także inne rodzaje biletów w tym biletu subskrypcyjnego który po dodaniu w systemie online karty płatniczej, sam będzie się odnawiał co miesiąc.

????️Biletomaty na przystankach to wygoda i szybkość zakupu biletów.

W ciągu ostatnich 20 lat zlikwidowano większość kiosków i punktów sprzedaży biletów. Dziś Gdynia jest jedynym dużym miastem, które nie ma biletomatów. Tak jak wielu kierowców korzysta z parkometrów mimo, że mogą opłacić parkowanie przy pomocy aplikacji, tak i podobną możliwość muszą mieć pasażerowie komunikacji miejskiej.

???? Nowa siatka połączeń i zwiększenie częstotliwości

Likwidacje linii autobusowych w 2023 to tylko wierzchołek góry lodowej. Gdynia od wielu lat ogranicza częstotliwości kursowania linii autobusowych. Gdyński Dialog zmieni tą sytuację. Dokonamy rewizji sieci połączeń i będziemy zwiększać częstotliwości

To się samo nie zrobi, bo w Gdyni brakuje kierowców – należy zatem zwiększyć wynagrodzenia kierowców, by zachęcić nowe osoby do pracy.????️

???? Rozwój sieci buspasów to szybsze poruszanie się środkami komunikacji publicznej.

Należy rozwijać sieć buspasów w miejscach gdzie autobusy i trolejbusy stoją w korku, ale nie kosztem pasów dla samochodów.

Przykładem jest tutaj wiadukt na ul. płk Dąbka, który naszym zdaniem powinien powstać w formie 3-go pasa, a nie

postulowanego przez Prezydenta Szczurka 2-go pasa, gdzie tylko 1 pas będzie dla samochodów

???? Bezpłatna komunikacja miejska przy okazji miejskich imprez

Gdyński Dialog postuluje wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej z okazji miejskich imprez. Na dwie godziny przed i na dwie godziny po zakończeniu wydarzenia korzystanie z komunikacji miejskiej powinno być darmowe. W tych godzinach należy także podstawić dodatkowe autobusy, trolejbusy oraz pociągi do

obsługi zwiększonego ruchu.

Te kilka kluczowych propozycji to kolejna część programu Gdyńskiego Dialogu, bo naszym zdaniem Gdynia zasługuje na więcej ????

Poprzedni artykułPoznaj Aleksandrę Kosiorek - SPOTKANIE 28.02.2024Następny artykuł Eska.pl Rozmowa z Aleksandrą Kosiorek

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

  • Aktualności
  • Dla mediów
  • Media o nas
  • Wszystko

e-mail: kontakt@gdynskidialog.pl

Tagi

125życzeń aleksandra kosiorek austen bartłomiej austen budżet gdyni dawid biernacik debata dyżur Dziennik Bałtycki edukacja Gazeta Wyborcza gdynia gdynia.naszemiasto.pl gdynia.plus gdynski dialog gdyński dialog infobox interpelacja Ireneusz Trojanowicz jędrzej szerle kalendarz karwiny konsultacje spoleczne Korty Arki kosiorek licznik długu marcin chwiałkowski Mirosława Król NIK norman davies oktawia gorzeńska polanka redłowska prawybory program rada dzielnicy rada miasta rady dzielnic spotkanie trojmiasto.pl wybory wybory 2024 wybory samorządowe węzeł karwiny zadłużenie Zawsze Pomorze
REJESTR WPŁAT | POLITYKA COOKIES | POLITYKA PRYWATNOŚCI
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}